Ce este codul?

Promovare

Codul clarifică faptul că producerea SLM şi punerea pe piaţă a unor produse sigure şi adecvate sunt practici acceptabile, dar promovarea lor în acelaşi mod în care sunt promovate alte produse comerciale este de neacceptat.


Promovarea către public

Cei care au propus Codul au preconizat un set de reguli aplicabile la nivel internaţional, care ar trebui să facă să dispară promovarea SLM (substituenţilor de lapte matern) în întreaga lume. Acest lucru încă nu s-a întâmplat, dar unele ţări controlează fenomenul mai bine decât altele.

Unde şi cum apare promovarea către public

  • publicitate la radio şi televiziune
  • ziare şi reviste
  • afişaj stradal
  • site-uri pe web
  • oferte speciale, reduceri de preţuri şi cupoane de discount
  • corespondenţă nesolicitată şi materiale educative adresate gravidelor şi mamelor
  • linii telefonice de ajutor
  • postere, calendare etc. în cabinetele medicilor şi spitale
  • cadouri şi eşantioane gratuite în spitale

Promovarea prin sistemul de sănătate

  • Promovarea poate fi direcţionată către un anumit grup cu intenţia ca acest grup să o transfere mamelor
  • Acest lucru se întâmplă cu promovarea în unităţile sanitare şi către profesioniştii din sănătate. Obţinerea girului instituţiilor şi al profesioniştilor din sănătate este una dintre cele mai importante tactici de promovare folosite de producătorii de SLM. Fără această cooperare companiile nu îşi pot menţine imaginea de sănătate şi respectabilitate a produselor lor.
  • Unul dintre cele mai comune motive pentru începerea folosirii SLM este "recomandarea unui profesionist din sănătate". Companiile se folosesc de profesioniştii din sănătate drept canale de promovare. Tacticile de promovare sunt bine stabilite de mult timp. Mulţi profesionişti din sănătate le privesc drept ceva normal şi acceptabil şi pot ignora faptul că această promovare poate fi neetică şi pot risca atât sănătatea pacienţilor cât şi propria integritate profesională. Aceasta poate fi cazul mai ales atunci când educaţia continuă este finanţată de producători sau distribuitori de SLM prin conferinţe, seminarii şi jurnale profesionale.

Cum se canalizează promovarea prin sistemele de sănătate

  • Postere şi rezerve gratuite donate spitalelor şi profesioniştilor individuali
  • Eşantioane gratuite
  • Postere, calendare, agende
  • Mici cadouri cum ar fi pixuri, formulare de reţete, spatule sau alte unelte ieftine
  • Cadouri mari cum ar fi incubatoare, diferite echipamente, frigidere, aparate de aer condiţionat, computere şi software
  • Donaţii de servicii profesionale cum ar fi servicii de arhitectură, organizarea de evenimente sau servicii juridice
  • Cadouri personale cum ar fi excursii, bunuri electrice sau electronice, mese şi distracţii
  • Sponsorizări ale spitalelor, clinicilor sau proiectelor
  • Finanţarea unor cercetări şi plata unor salarii
  • Sprijin pentru participarea la evenimente profesionale
  • Sprijin pentru asociaţiile profesionale
  • Sponsorizarea financiară a unor studenţi şi prezenţa în unităţi de învăţământ medical, care poate include şi predarea unor cursuri de hrănire a sugarului
  • Sponsorizarea de conferinţe, seminarii şi publicaţii
  • Publicitate în ziare şi publicaţii similare, "advertoriale"
  • Relaţii prietenoase care încurajează o atitudine binevoitoare faţă de companie din partea cadrelor medicale, prin trimiterea de felicitări pentru ziua de naştere, organizarea de petreceri. Relaţii strânse cu Ministerele Sănătăţii şi angajaţii lor.
  • Vizitarea medicilor la cabinetele lor particulare, în unităţile sanitare şi ministere de către reprezentanţi ai companiilor.